- ارزش صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ در سال جدید به حدود 4 میلیارد دلار افزایش مییابد.
- پلتفرمهای متمرکز بر اینفلوئنسر مارکتینگ فقط در 2021 بیش از 800 میلیون دلار سرمایه جمع کردند که نشان از رشد قابلتوجه این صنعت است.
- تعداد جهانی خدمات مرتبط با اینفلوئنسر مارکتینگ فقط در سال 2021، 26 درصد افزایش یافت و به 18900 شرکت ارائهدهنده یا متخصص خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ رسید.
- کلاهبرداری اینفلوئنسری اینستاگرام در چند سال گذشته کاهش یافته، اما هنوز هم 49 درصد اینفلوئنسرهای اینستاگرام در سال 2021 کلاهبرداری کردهاند یا مورد کلاهبرداری قرار گرفتهاند.
- بیش از 75 درصد بازاریابان برند قصد دارند در سال جدید بودجهای به اینفلوئنسر مارکتینگ اختصاص دهند.
- رشد صنعت اینفلوئنسر مارکتینگ بهشدت تحت تاثیر افزایش 9 درصدی سالانه ابزارهای مسدودکننده تبلیغات قرار گرفته و میانگین نرخ مسدود کردن تبلیغات دسکتاپی در جهان به بیش از 43 درصد رسیده است.
- 54 درصد شرکتهایی که با اینفلوئنسرها کار میکنند، فروشگاههای آنلاین دارند.
- سال 2021 شاهد افزایش چشمگیر استفاده برندها از اینفلوئنسرها بود. اکنون پرداخت پول و اهدای محصولات رایگان به اینفلوئنسرها تقریبا سهمی مساوی دارند.
- زارا که برترین برند اینستاگرام است، حدود 2,074,000,000 دسترسی در 2021 داشته است.
- نتفلیکس پرطرفدارترین برند تیکتاک در سال 2021 بوده است.
- 68 درصد بازاریابان قصد دارند بودجه اینفلوئنسر مارکتینگ خود را افزایش دهند.
- تقریبا 80 درصد برندهایی که در حوزه اینفلوئنسر مارکتینگ فعال هستند از اینستاگرام استفاده میکنند.
تجارت اجتماعی یا تجارت از طریق رسانههای اجتماعی
- ارزش فروش و تجارت در رسانههای اجتماعی در سال جدید حدود 958 میلیارد دلار برآورد شده است.
- فقط در یک روز در اکتبر 2021، دو نفر از برترین استریمرهای چین به نامهای لی جیاکی و ویا، 3 میلیارد دلار کالا فروختند که تقریبا سه برابر میانگین فروش روزانه آمازون است.
- انتظار میرود تا سال 2025، تجارت اجتماعی 17 درصد بودجه کل تجارت الکترونیک را به خود اختصاص دهد.
اقتصاد تولیدکنندگان محتوا
- تخمین زده میشود که اندازه بازار اقتصاد تولیدکنندگان محتوا در سال جدید به 104 میلیارد دلار برسد.
- بیش از 50 میلیون نفر در سراسر جهان خود را تولیدکننده محتوا میدانند.
انتظار میرود ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ به 16.4 میلیارد دلار برسد
باوجود نگرانیهای اولیه درباره افول اینفلوئنسر مارکتینگ و سایر انواع بازاریابی به دلیل کرونا، این صنعت در هر دو سال 2020 و 2021 افزایش چشمگیری داشت. بعضی صنایع مانند گردشگری و هواپیماییها در ابتدای این دوره بسیار محدود شدند، اما سایر صنایع مدل کسبوکارشان را تغییر دادند تا در دوران کرونا باقی بمانند و حتی بعضی صنایعی که بیشتر تحتتاثیر کووید قرار گرفته بودند دوباره خود را احیا کردند.
مردم در ابتدای این دوره نسبت به دوران قبل از کووید زمان بیشتری را در فضای آنلاین سپری میکردند و باوجود بازگشت بسیاری از افراد به کارهای حضوری، این روند فعالیت در فضای آنلاین تغییر چندانی نکرده است. در نتیجه، کسبوکارها مجبور شدهاند برای تامین این حجم تقاضا وبسایتهایشان را ارتقا دهند. اینفلوئنسر مارکتینگ واقعی در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است و ویروس کرونا در سالهای 2020 و 2021 به این رشد سرعت بخشید که این روند در سال جدید هم ادامه خواهد داشت. برگرفته از سایت مدیرسبز